Projektbeskrivelse
Projektets ambition er at få mere fremmedsprog ind i gymnasierne, herunder at arbejde med hvordan en række forskellige fag i gymnasiet kan at få mere sprog ind i undervisningen.
Projektets mål og indhold
Det kan være svært for undervidere på gymnasierne, når det kommer til, hvordan de skal gribe inddragelsen af sprog i undervisningen an.
Projektet vil derfor udarbejde a) en metodik, b) et godt bibliotek og c) undervisnings- og forløbsmateriale, der kan afhjælpe dette problem.
Som en del af projektet vil både sproglærere og andre faglærere også blive introduceret til CLIL-metoderne (Content and Language Integrated Learning) og vil også arbejde med, hvordan lige netop deres fag kan bidrage til projektets overordnede mål om at få mere fremmedsprog ind i alle fagene på en måde,
hvor alle kan følge med og se relevansen af det. De fag, der ikke er sprogfag, skal danne en slags kanon over fagligt indhold og metode, der er relevant for projektet, og dele disse med deres fagkolleger.
Projektet har til formål:
Projektets Partnerskab
Marselisborg Gymnasium, Aarhus Katedralskole
Nøgleord Igangværende Sprog Sprog Gymnasial Uddannelse
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Uddannelseschef
Mikkel Hollænder Jensen
Marselisborg Gymnasium
hj@marselisborg-gym.dk
86266200
Marselisborg Gymnasium, Aarhus Katedralskole