Idébasen

Find projekt

Hvad interesserer dig?

I alt 26 resultater
Emne Nøgleord Udviklingssted År

Med EuroSkills som omdrejningspunkt er formålet med projektet at vække interesse blandt unge og voksne for de mange spændende erhvervsuddannelser og karrieremuligheder, de bringer, både nationalt og internationalt.

Flere med en faglært uddannelse Igangværende Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier

Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning.

AI Digitalisering Igangværende Sprog Learnmark Horsens

Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde.

AI Digitalisering Igangværende Sprog Mercantec

Projektet består af en omfattende analyse af GF1 og GF2 elevers trivsel på tværs af 11 erhvervsskoler i Region Midtjylland.

Igangværende Social Inklusion Tradium

Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen.

Bæredygtighed Igangværende Aarhus Business College

Projektet har til formål at kortlægge, koordinere og udvikle erhvervsuddannelser og kurser, der kan indgå i Power-to-X værdikæden.

Bæredygtighed Igangværende Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Projektet ønsker at undervise unge i analyse af grønomstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer.

Bæredygtighed Igangværende HF i Nr. Nissum

Formålet med projektet er at udvikle en attraktiv studieretning med sejlads kombineret med naturfag.

Igangværende Profilering Lemvig Gymnasium

Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital.

Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende Randers Social- og Sundhedsskole

Projektet ønsker at udvikle og implementere en styrkebaseret tilgang i FGU- / EUD-regi, som understøtter elevernes sociale og personlige dannelse i det faglige læringsrum.

Igangværende Social Inklusion FGU Østjylland

Projektet handler om at afsøge muligheder for måder unge i sårbare positioner møder FGU på, og hvordan de unge kan møde FGU i øjenhøjde med andre unge på FGU.

Igangværende Social Inklusion FGU Østjylland

Projektets overordnede formål er at styrke elevernes læring ved at tænke skriftlighed forfra og tænke i, hvordan AI bliver en læringsressource

AI Digitalisering Igangværende Aarhus Business College

I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes.

AI Digitalisering Igangværende Horsens Gymnasium og HF

Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole.

AI Digitalisering Igangværende Randers Statsskole

Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring

AI Digitalisering Igangværende Randers Social- og Sundhedsskole

Otte HF-skoler i Region Midtjylland og VIA Univercity College samarbejder om at sikre HF dimittenders overgang til VIA’s velfærdsuddannelser (sygeplejerske, pædagog, lærer) og som følge deraf øge deres gennemførsel af professionsuddannelsen.

Brobygning Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende Randers HF og VUC

Formålet er, at Tech-ambassadørerne under egen uddannelse skal bidrage til udvikling af teknologiske kompetencer hos skolernes elever i forhold til henholdsvis velfærds- og grøn teknologi.

Digitalisering Igangværende Social- og sundhedsskolen Skive Thisted Viborg

Udbyderne af landbrugsuddannelsen i Region Midtjylland vil give gymnasieelever og studenter på sabbat mulighed for at blive klogere på studielivet på en landbrugsskole med et tilbud om to dages studenterpraktik med fuld forplejning og overnatning.

Brobygning Igangværende Bygholm Landbrugsskole

Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring

Igangværende Social Inklusion Learnmark Horsens

Projektet ønsker at afsondre og afprøve konkrete tiltag og værktøjer, der kan styrke inkluderende fællesskaber og modarbejde social eksklusion.

Igangværende Social Inklusion Marselisborg Gymnasium

I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser.

Bæredygtighed Digitalisering FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Videncenter for Digital Handel

Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse.

Igangværende Løft af de basale kompetencer FGU Sydøstjylland

Et projekt med henblik på konkret didaktisk og læringsteoretisk viden om hvordan undervisningen kan tilrettelægges og afvikles med det primære fokus på analog undervisning set i lyset af den voldsomme digitalisering i gymnasieskolen.

Digitalisering Igangværende Bjerringbro Gymnasium

Projektets formål er at udvikle og afprøve undervisningsevaluerings- og eksamensformer, der indtænker AI-chatbottens eksistens i vores undervisningsrum samt atudbrede disse indsigter gennem videndeling i sektoren.

AI Digitalisering Igangværende Horsens Gymnasium og HF

Projekt er udviklet med det formål, at flere voksne unge påbegynder og afslutter en erhvervsuddannelse, så de får et bedre arbejdsliv samtidig med, at virksomhederne får adgang til kvalificeret arbejdskraft til at drive den grønne omstilling og realisere deres vækstpotentialer.

Flere med en faglært uddannelse Igangværende Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives

Igangværende Social Inklusion Randers Social- og Sundhedsskole

Projektets formål er gennem udvikling og gennemførelse af museumsbaserede undervisningsforløb for gymnasieelever at fremme og forstærke deres STEAM-læring.

Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Viborg Gymnasium og HF

Next Step skal styrke kendskab til uddannelse, reducere barrierer og øge motivationen til uddannelse hos kortuddannede og faglærte ledige og beskæftigede.

Igangværende Løft af de basale kompetencer Aarhus HF og VUC

Projektets overordnede formål er at integrere hjælpemidler baseret på kunstig intelligens didaktisk i den daglige undervisning, så de bidrager konstruktivt til udvikling af elevernes skriftlighed.

AI Digitalisering Igangværende Aarhus Business College

Dette projekt har til formål at udvikle et tilpasset informatikforløb indenfor cyber- og informationssikkerhed og tilføje en erhvervsnær kontekst, som efterspørges af underviserne.

Digitalisering Igangværende Informatik Aarhus Statsgymnasium

Projektets hensigt er at udvikle et nyt undervisningsforløb på grundforløb 2, som sikrer at behovene til fremtidens grønne arbejdsmarked imødekommes.

Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern

Projektet ønsker at styrke forudsætningerne for at skabe bedre trivsel, indlæring og et løft af FGU-elevernes basale tilværelseskompetencer gennem bevægelsesfokuseret mentalisering.

Igangværende Social Inklusion FGU Sydøstjylland

I FEVU's evaluering af SOSU-uddannelserne fra 2021 fremhæver, at 44% af eleverne har sproglige vanskeligheder. Samtidig er der en stigende efterspørgsel på dygtige faglærte samt et politisk og organisatorisk fokus på, at flere elever skal fuldføre en erhvervsuddannelse og det markante frafald i over...

Brobygning Frafald Igangværende Randers Social- og Sundhedsskole

På College360 ønsker man at øge samarbejdet med folkeskolerne og give elever mulighed for at opleve praksisfaglighed på erhvervsuddannelserne, som en delaf deres undervisning i 5. og 6. årgang i faget ”Uddannelse og Job”. Med afsæt i den politiske aftale ”Fra folkeskole til faglært” har skolen udvik...

Brobygning Igangværende College360

I projektet vil der blive udviklet hovedforløb i personvognsmekanikeruddannelsen, som er et valgfrit specialeforløb på 4 uger. I det nye specialeforløb vil projektet koble en international dimension på mekanikeruddannelsen, som giver eleverne et bredere udsyn og fremmer deres innovative kompetencer....

Igangværende Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Projektet vil skabe en ramme for undervisningen, hvor elevernes egen motivation driver læringen frem for den nuværende præstationskultur, hvor en del elever oplever frygt for ikke at slå til. Projekter ønsker at udvide deres eksisterende erfaring med leg som didaktisk omdrejningspunkt inden for natu...

Igangværende Social Inklusion Grenaa Gymnasium

HF3, til unge med psykiske funktionsnedsættelser, rummer en række tiltag og støtteindsatser, som understøtter de unges muligheder for at gennemføre en HF-uddannelse på lige fod med alle andre elever. I praksis betyder den særlige tilrettelæggelse, at eleverne har færre lektioner ugentligt end elever...

Igangværende Social Inklusion Horsens HF og VUC

Et Makerspace er et værksted, hvor mødet mellem det analoge håndværk og nye teknologier er i højsæde, og hvor der ønskes at skabe et læringsmiljø, hvor eleverne kan arbejde undersøgende, innovativt og iterativt. Randers Social- og Sundhedsskole vil udvikle og designe et Makerspace-koncept, der passe...

Igangværende Kreativitet Talent Randers Social- og Sundhedsskole

Der udvikles og afprøves nye veje ind på EUD for aktivitetsparate unge på uddannelseshjælp. Et kernepunkt er integrering af praksisnær FVU ind i rekrutteringsdage på EUD, hvor de unge arbejder med at opnå tillid til egne kompetencer og muligheder for læring. Der gennemføres over 2 år fire rekrutteri...

Brobygning Igangværende Social Inklusion Tradium

Projektet ønsker at ændre de negative narrativer om FGU, før de internaliseres i deres selvforståelse. Dette igennem positive fortællinger om deres egen læring og dannelse på FGU. I projektet arbejder 1-2 hold fra hver FGU-institution med udformning af et SoMe-kampagneindslag i form af en video, et ...

Afsluttet Digitalisering Social Inklusion FGU Østjylland

Agroskolen vil udvikle på fagene bæredygtighed, energiproduktion og naturfag som er obligatoriske fag/valgfag på grund- og hovedforløb på landbrugsuddannelsen. Projektet vil udvikle tematiserede undervisningsforløb i ”Fremtidens energiproduktion i landbruget” i samarbejde med virksomheder og Klimato...

Bæredygtighed FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Agroskolen

Projektets formål er at udvikle og afprøve undervisningsevaluerings- og eksamensformer, der indtænker AI-chatbottens eksistens i vores undervisningsrum samt atudbrede disse indsigter gennem videndeling i sektoren.

Horsens Gymnasium og HF

Et projekt med henblik på konkret didaktisk og læringsteoretisk viden om hvordan undervisningen kan tilrettelægges og afvikles med det primære fokus på analog undervisning set i lyset af den voldsomme digitalisering i gymnasieskolen.

Bjerringbro Gymnasium

Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse.

FGU Sydøstjylland

I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser.

Videncenter for Digital Handel

HF3, til unge med psykiske funktionsnedsættelser, rummer en række tiltag og støtteindsatser, som understøtter de unges muligheder for at gennemføre en HF-uddannelse på lige fod med alle andre elever. I praksis betyder den særlige tilrettelæggelse, at eleverne har færre lektioner ugentligt end elever...

Horsens HF og VUC

Projektet ønsker at ændre de negative narrativer om FGU, før de internaliseres i deres selvforståelse. Dette igennem positive fortællinger om deres egen læring og dannelse på FGU. I projektet arbejder 1-2 hold fra hver FGU-institution med udformning af et SoMe-kampagneindslag i form af en video, et ...

FGU Østjylland

Der udvikles og afprøves nye veje ind på EUD for aktivitetsparate unge på uddannelseshjælp. Et kernepunkt er integrering af praksisnær FVU ind i rekrutteringsdage på EUD, hvor de unge arbejder med at opnå tillid til egne kompetencer og muligheder for læring. Der gennemføres over 2 år fire rekrutteri...

Tradium

Agroskolen vil udvikle på fagene bæredygtighed, energiproduktion og naturfag som er obligatoriske fag/valgfag på grund- og hovedforløb på landbrugsuddannelsen. Projektet vil udvikle tematiserede undervisningsforløb i ”Fremtidens energiproduktion i landbruget” i samarbejde med virksomheder og Klimato...

Agroskolen

Projektet ønsker at styrke forudsætningerne for at skabe bedre trivsel, indlæring og et løft af FGU-elevernes basale tilværelseskompetencer gennem bevægelsesfokuseret mentalisering.

FGU Sydøstjylland

Projektets hensigt er at udvikle et nyt undervisningsforløb på grundforløb 2, som sikrer at behovene til fremtidens grønne arbejdsmarked imødekommes.

Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern

Projektet ønsker at afsondre og afprøve konkrete tiltag og værktøjer, der kan styrke inkluderende fællesskaber og modarbejde social eksklusion.

Marselisborg Gymnasium

Dette projekt har til formål at udvikle et tilpasset informatikforløb indenfor cyber- og informationssikkerhed og tilføje en erhvervsnær kontekst, som efterspørges af underviserne.

Aarhus Statsgymnasium

Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring

Learnmark Horsens

Projektet vil skabe en ramme for undervisningen, hvor elevernes egen motivation driver læringen frem for den nuværende præstationskultur, hvor en del elever oplever frygt for ikke at slå til. Projekter ønsker at udvide deres eksisterende erfaring med leg som didaktisk omdrejningspunkt inden for natu...

Grenaa Gymnasium

Projektets overordnede formål er at integrere hjælpemidler baseret på kunstig intelligens didaktisk i den daglige undervisning, så de bidrager konstruktivt til udvikling af elevernes skriftlighed.

Aarhus Business College

Et Makerspace er et værksted, hvor mødet mellem det analoge håndværk og nye teknologier er i højsæde, og hvor der ønskes at skabe et læringsmiljø, hvor eleverne kan arbejde undersøgende, innovativt og iterativt. Randers Social- og Sundhedsskole vil udvikle og designe et Makerspace-koncept, der passe...

Randers Social- og Sundhedsskole

Next Step skal styrke kendskab til uddannelse, reducere barrierer og øge motivationen til uddannelse hos kortuddannede og faglærte ledige og beskæftigede.

Aarhus HF og VUC

Otte HF-skoler i Region Midtjylland og VIA Univercity College samarbejder om at sikre HF dimittenders overgang til VIA’s velfærdsuddannelser (sygeplejerske, pædagog, lærer) og som følge deraf øge deres gennemførsel af professionsuddannelsen.

Randers HF og VUC

I projektet vil der blive udviklet hovedforløb i personvognsmekanikeruddannelsen, som er et valgfrit specialeforløb på 4 uger. I det nye specialeforløb vil projektet koble en international dimension på mekanikeruddannelsen, som giver eleverne et bredere udsyn og fremmer deres innovative kompetencer....

Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

På College360 ønsker man at øge samarbejdet med folkeskolerne og give elever mulighed for at opleve praksisfaglighed på erhvervsuddannelserne, som en delaf deres undervisning i 5. og 6. årgang i faget ”Uddannelse og Job”. Med afsæt i den politiske aftale ”Fra folkeskole til faglært” har skolen udvik...

College360

Projektets formål er gennem udvikling og gennemførelse af museumsbaserede undervisningsforløb for gymnasieelever at fremme og forstærke deres STEAM-læring.

Viborg Gymnasium og HF

Udbyderne af landbrugsuddannelsen i Region Midtjylland vil give gymnasieelever og studenter på sabbat mulighed for at blive klogere på studielivet på en landbrugsskole med et tilbud om to dages studenterpraktik med fuld forplejning og overnatning.

Bygholm Landbrugsskole

Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives

Randers Social- og Sundhedsskole

Formålet er, at Tech-ambassadørerne under egen uddannelse skal bidrage til udvikling af teknologiske kompetencer hos skolernes elever i forhold til henholdsvis velfærds- og grøn teknologi.

Social- og sundhedsskolen Skive Thisted Viborg

I FEVU's evaluering af SOSU-uddannelserne fra 2021 fremhæver, at 44% af eleverne har sproglige vanskeligheder. Samtidig er der en stigende efterspørgsel på dygtige faglærte samt et politisk og organisatorisk fokus på, at flere elever skal fuldføre en erhvervsuddannelse og det markante frafald i over...

Randers Social- og Sundhedsskole

Projekt er udviklet med det formål, at flere voksne unge påbegynder og afslutter en erhvervsuddannelse, så de får et bedre arbejdsliv samtidig med, at virksomhederne får adgang til kvalificeret arbejdskraft til at drive den grønne omstilling og realisere deres vækstpotentialer.

Uddannelsescenter Holstebro (UCH)
I alt 26 resultater
Top