Emne | Nøgleord | Udviklingssted | År |
---|---|---|---|
Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning. |
AI Digitalisering Igangværende Sprog | Learnmark Horsens | |
Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde. |
AI Digitalisering Igangværende Sprog | Mercantec | |
Projektets overordnede formål er at styrke elevernes læring ved at tænke skriftlighed forfra og tænke i, hvordan AI bliver en læringsressource |
AI Digitalisering Igangværende | Aarhus Business College | |
I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes. |
AI Digitalisering Igangværende | Horsens Gymnasium og HF | |
Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole. |
AI Digitalisering Igangværende | Randers Statsskole | |
Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring |
AI Digitalisering Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Formålet er, at Tech-ambassadørerne under egen uddannelse skal bidrage til udvikling af teknologiske kompetencer hos skolernes elever i forhold til henholdsvis velfærds- og grøn teknologi. |
Digitalisering Igangværende | Social- og sundhedsskolen Skive Thisted Viborg | |
I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser. |
Bæredygtighed Digitalisering FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Videncenter for Digital Handel | |
Et projekt med henblik på konkret didaktisk og læringsteoretisk viden om hvordan undervisningen kan tilrettelægges og afvikles med det primære fokus på analog undervisning set i lyset af den voldsomme digitalisering i gymnasieskolen. |
Digitalisering Igangværende | Bjerringbro Gymnasium | |
Projektets formål er at udvikle og afprøve undervisningsevaluerings- og eksamensformer, der indtænker AI-chatbottens eksistens i vores undervisningsrum samt at udbrede disse indsigter gennem videndeling i sektoren. |
AI Digitalisering Igangværende | Horsens Gymnasium og HF | |
Projektets overordnede formål er at integrere hjælpemidler baseret på kunstig intelligens didaktisk i den daglige undervisning, så de bidrager konstruktivt til udvikling af elevernes skriftlighed. |
AI Digitalisering Igangværende | Aarhus Business College | |
Dette projekt har til formål at udvikle et tilpasset informatikforløb indenfor cyber- og informationssikkerhed og tilføje en erhvervsnær kontekst, som efterspørges af underviserne. |
Digitalisering Igangværende Informatik | Aarhus Statsgymnasium | |
Projektet ønsker at ændre de negative narrativer om FGU, før de internaliseres i deres selvforståelse. Dette igennem positive fortællinger om deres egen læring og dannelse på FGU. I projektet arbejder 1-2 hold fra hver FGU-institution med udformning af et SoMe-kampagneindslag i form af en video, et ... |
Afsluttet Digitalisering Social Inklusion | FGU Østjylland | |
Projektet tager udgangspunkt i en stigende tendens til, at flere elever har svært ved mundtligt engelsk, hvilket opbygger en barriere for at bruge sproget aktivt i undervisningen samt udenforskoletiden. Projektet arbejder derfor med mundtligt engelsk via digitale medier og platforme, hvor eleverne s... |
Digitalisering FN's Verdensmål Igangværende Sprog | Randers HF og VUC | |
Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro... |
Bæredygtighed Digitalisering Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Bygholm Landbrugsskole | |
Projektet skal bidrage til, at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde opnår kompetencer under deres uddannelse, så de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digital transformation i blandt andet danske SMV'er. Derudover er hensigten, at eleverne skal blive forberedte til ... |
Digitalisering Igangværende STEM | Aarhus Business College | |
Ambitionen med dette projekt er at indsamle og sprede viden om best practice i forbindelse med fjernundervisning og drage viden undervisningen under COVID-19-nedlukningen. |
Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Social Inklusion | Aarhus TECH | |
Projektet undersøger, hvilken betydning fjernundervisning har for den sociale inklusion på ungdomsuddannelserne. |
Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Social Inklusion | Learnmark Horsens | |
Udgangspunktet for projektet SEL (omdøbt til DU-IT – din uddannelse) var et ønske om at skabe rammerne i form af en interaktiv læringsplatform for god og kreativ læring for eleverne, bedre samspil mellem skole og praktik, at skabe en større sammenhæng mellem elevens uddannelsesperioder, samt at skab... |
Afsluttet Digitalisering | SOSU Østjylland | |
Projekt Praktisk digitalt skal undersøge pædagogikken, metoderne og hjælpemidlerne på EUD/EUX under COVID-nedlukningen. Den viden der opnås skal medvirke til at udvikle digitalundervisning i tiden efter COVID. |
Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering | Tradium | |
Flere skoler oplever en udfordring i forhold til tilmeldingen til fremmedsprogsfagene. Det er bl.a. svært at samle hold til sprogundervisningen, som foregår som fysisk tilstedeværelsesundervisning. Derfor vil projektet omlægge udvalgte sprogforløb til online forløb med henblik på at kunne oprette ho... |
Afsluttet Digitalisering Sprog | Aarhus Business College | |
Projektets ambition har været at udvikle undervisningsforløb, sprede undervisningsmetoden til flere lærere og flere skoler samt formulere et robust dansk didaktisk fundament for det lange seje træk, der ligger forude. |
Afsluttet Digitalisering | Egaa Gymnasium | |
Medietalent er et udviklingsprojekt, der skal styrke brobygningen mellem de gymnasiale uddannelser og den kreative visuelle industri. |
Afsluttet Digitalisering Kreativitet Talent | Viborg Gymnasium og HF | |
Projektet ønsker at stimulere interessen for digital læring, samt at øge elevernes forståelse for sikkerhed set i lyset af digital dannelse og vores kun øgede digitaliserede samfund. |
Afsluttet Digitalisering Informatik STEM | Aarhus Business College | |
Projektet vil arbejde med, hvordan vi ruster erhvervsskoleelever til fremtidens digitaliserede arbejdsmarked. Projektet vil udvikle modeller for, hvordan lokale teknologiambassadører kan bringe ny teknologi og dermed STEM-kompetencer ind i erhvervsskoleuddannelsernes pædagogiske praksis. |
Afsluttet Digitalisering STEM | Mercantec | |
Med erfaringerne fra nødundervisningen under COVID-nedlukningen ønskes det at opnå en bedre udnyttelse af potentialet og en højere kvalitet i muligheden for at gennemføre virtuel undervisning i samspil med den øvrige undervisning på gymnasierne. |
Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering | Aarhus Business College | |
Projektets mål er at udvikle en virtuel fremmedsprogsdidaktik med henblik på at dygtiggøre eleverne og øge deres motivation for at lære sprog. Projektet skal systematisk evaluere de erfaringer, som lærere og elever har med den virtuelle sprogundervisning i foråret 2020 og på baggrund heraf udvikle, ... |
Afsluttet Digitalisering Sprog | Horsens Gymnasium og HF | |
Projektet vil udvikle og afprøve digitale redskaber i forbindelse med formativ feedback til særligt elever på STEM-uddannelser (de naturvidenskabelige studieretninger på gymnasiet og erhvervsskolen). |
Afsluttet Digitalisering STEM | Mercantec | |
Projektet havde en ambition om at udvikle et forskningsbaseret kompetenceudviklingsforløb, som henvender sig til gymnasielærere uden eller med begrænset viden om digital teknologi. Hensigten var at inspirere dem til at integrere teknologiforståelse i deres eksisterende undervisningspraksis. Dette sk... |
Afsluttet Digitalisering Forskning STEM | Risskov Gymnasium | |
Projektet vil skabe nye digitale undervisningsformer, der samtidig styrker elevernes faglige udvikling og deres relationer, og som lærerne kan vælge i kombination med en fremtidig normal tilstedeværelsesundervisning fx i form af blended learning og hybrid undervisning. Projektet er i første omgang a... |
COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Igangværende STEM | Aarhus Business College | |
Projektet vil opøve elevernes digitale dannelse samt udvikle og implementere undervisningsforløb omkring digital dannelse inden for tre områder: Digitale færdigheder, Medborgerskab og Trivsel. |
Afsluttet Digitalisering | Randers Social- og Sundhedsskole | |
I Det Erhvervsfaglige Eksperimentarium kan du finde digitale teknologier samt tilhørende it-værktøjer og eksempler på faglige forløb, der kan hjælpe undervisere og elever på erhvervsuddannelserne med at visualisere, systematisere og automatisere faglige procedurer, metoder og arbejdsgange.I Eksperim... |
Afsluttet Digitalisering Informatik Kreativitet STEM | Aarhus Business College | |
Projektet vil udvikle en studieretning inden for samfundsteknologi. Studieretningen vil nuancere og differentiere familien af samfundsvidenskabelige studieretninger og medvirke til at bygge bro til STEM-området. |
Digitalisering Igangværende STEM | Viby Gymnasium og HF | |
Dette projekt sigter mod at afdække potentialet i Computional Thinking (CT) i forhold til praktisk problemløsning og sammenhæng mellem teori og praksis. |
Afsluttet Digitalisering | Aarhus Business College |