Evaluering og udvikling af en virtuel fremmedsprogsdidaktik

  • Evaluering og udvikling af en virtuel fremmedsprogsdidaktik

Projektbeskrivelse
Projektets mål er at udvikle en virtuel fremmedsprogsdidaktik med henblik på at dygtiggøre eleverne og øge deres motivation for at lære sprog. Projektet skal systematisk evaluere de erfaringer, som lærere og elever har med den virtuelle sprogundervisning i foråret 2020 og på baggrund heraf udvikle, gennemføre og evaluere en række virtuelle forløb med fokus på et lærings- og motivationsperspektiv

Projektets mål og indhold
Det er vores erfaring fra ”Corona-foråret 2020” med virtuel undervisning, at især fremmedsprogslærerne ser et potentiale i den virtuelle undervisning både i forhold til elevernes læring og motivation. Eleverne tør sige mere i det virtuelle rum, og læreren kan i fx virtuelle skrivelektioner følge elevernes skriveproces tæt.

Det vil projektet evaluere og i forlængelse heraf kvalificere udviklingen af virtuelle sprogforløb på Horsens Gymnasium & HF.

Projektets afsæt er derfor en systematisk evaluering og udvikling af en virtuel fremmedsprogsdidaktik på baggrund af erfaringerne fra foråret 2020, hvor sproglærerne sammen med eleverne afprøvede en række IT-platforme, forskellige måder at organisere og gennemføre undervisningen på samt forskellige måder at give feedback på.

 


Projektperiode   01.08.2020 til d. 01.08.2022

Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?

Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/


Evaluering og udvikling af en virtuel fremmedsprogsdidaktik
Kontakt

Vicerektor
Henriette Hartoft Andersen
Horsens Gymnasium og HF
HHA@horsens-gym.dk
22419609


Projektejer
Horsens Gymnasium og HF
Se mere
horsens-gym.dk
Top