Fra kompetenceløft til øget gennemførelse

  • Fra kompetenceløft til øget gennemførelse

Projektbeskrivelse
Projektet ønsker at styrke erhvervsskolernes læring og mindske frafaldet igennem en kvalificering af undervisernes didaktik og pædagogik. Dette finder sted gennem en bedre anvendelse af undervisernes formelle uddannelse på tre niveauer: Organisatorisk, ledelsesmæssigt og blandt underviserne.

Projektets mål og indhold
Randers Social- og Sundhedsskole ønsker i samarbejde med Tradium og Mercantec og med forskerstøtte fra VIA University College at sikre optimalt udbytte af det strategiske kompetenceløft på erhvervsskolerne, hvor nyansatte undervisere skal gennemføre Diplomuddannelse i Erhvervspædagogik (DEP) eller tilsvarende. Der er trods flere tiltag stort frafald på erhvervsskolerne, og en bedre udnyttelse af diplomuddannelsen i erhvervspædagogik kan forventeligt kvalificere undervisningen. Projektet vil afklare, hvad der måtte hindre en optimering af erhvervsskoleundervisningen på baggrund af DEP’en og udvikle modeller for, hvorledes der gennem kollegiale samarbejder, organisatoriske strukturer og ledelsesmæssige tiltag kan arbejdes med at optimere og kvalificere såvel enkeltunderviseres som erhvervsskolers organisatoriske pædagogiske og didaktiske arbejde. 

Projektets Partnerskab
Randers Social- og Sundhedsskole, Tradium, Mercantec og VIA University College.

 


Projektperiode   01.06.2019 til d. 30.06.2021

Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?

Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/


Fra kompetenceløft til øget gennemførelse
Kontakt

Læringskonsulent
Anna Opstrup Larsen
Randers Social- og Sundhedsskole
AOL@sosuranders.dk
22592998


Projektejer
Randers Social- og Sundhedsskole
Samarbejdspartnere

Randers Social- og Sundhedsskole, Tradium, Mercantec og VIA University College.


Se mere
sosuranders.dk
sosuranders.dk

Materiale
Anvendelsesorienteret evaluering Projekt LØFT februar 2021
Top