Emne | Nøgleord | Udviklingssted | År |
---|---|---|---|
Med EuroSkills som omdrejningspunkt er formålet med projektet at vække interesse blandt unge og voksne for de mange spændende erhvervsuddannelser og karrieremuligheder, de bringer, både nationalt og internationalt. |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende | Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier | |
Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning. |
AI Digitalisering Igangværende Sprog | Learnmark Horsens | |
Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde. |
AI Digitalisering Igangværende Sprog | Mercantec | |
Projektet består af en omfattende analyse af GF1 og GF2 elevers trivsel på tværs af 11 erhvervsskoler i Region Midtjylland. |
Igangværende Social Inklusion | Tradium | |
Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen. |
Bæredygtighed Igangværende | Aarhus Business College | |
Projektet har til formål at kortlægge, koordinere og udvikle erhvervsuddannelser og kurser, der kan indgå i Power-to-X værdikæden. |
Bæredygtighed Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Projektet ønsker at undervise unge i analyse af grønomstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer. |
Bæredygtighed Igangværende | HF i Nr. Nissum | |
Formålet med projektet er at udvikle en attraktiv studieretning med sejlads kombineret med naturfag. |
Igangværende Profilering | Lemvig Gymnasium | |
Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital. |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektet ønsker at udvikle og implementere en styrkebaseret tilgang i FGU- / EUD-regi, som understøtter elevernes sociale og personlige dannelse i det faglige læringsrum. |
Igangværende Social Inklusion | FGU Østjylland | |
Projektet handler om at afsøge muligheder for måder unge i sårbare positioner møder FGU på, og hvordan de unge kan møde FGU i øjenhøjde med andre unge på FGU. |
Igangværende Social Inklusion | FGU Østjylland | |
Projektets overordnede formål er at styrke elevernes læring ved at tænke skriftlighed forfra og tænke i, hvordan AI bliver en læringsressource |
AI Digitalisering Igangværende | Aarhus Business College | |
I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes. |
AI Digitalisering Igangværende | Horsens Gymnasium og HF | |
Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole. |
AI Digitalisering Igangværende | Randers Statsskole | |
Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring |
AI Digitalisering Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Otte HF-skoler i Region Midtjylland og VIA Univercity College samarbejder om at sikre HF dimittenders overgang til VIA’s velfærdsuddannelser (sygeplejerske, pædagog, lærer) og som følge deraf øge deres gennemførsel af professionsuddannelsen. |
Brobygning Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers HF og VUC | |
Formålet er, at Tech-ambassadørerne under egen uddannelse skal bidrage til udvikling af teknologiske kompetencer hos skolernes elever i forhold til henholdsvis velfærds- og grøn teknologi. |
Digitalisering Igangværende | Social- og sundhedsskolen Skive Thisted Viborg | |
Udbyderne af landbrugsuddannelsen i Region Midtjylland vil give gymnasieelever og studenter på sabbat mulighed for at blive klogere på studielivet på en landbrugsskole med et tilbud om to dages studenterpraktik med fuld forplejning og overnatning. |
Brobygning Igangværende | Bygholm Landbrugsskole | |
Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring |
Igangværende Social Inklusion | Learnmark Horsens | |
Projektet ønsker at afsondre og afprøve konkrete tiltag og værktøjer, der kan styrke inkluderende fællesskaber og modarbejde social eksklusion. |
Igangværende Social Inklusion | Marselisborg Gymnasium | |
I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser. |
Bæredygtighed Digitalisering FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Videncenter for Digital Handel | |
Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse. |
Igangværende Løft af de basale kompetencer | FGU Sydøstjylland | |
Et projekt med henblik på konkret didaktisk og læringsteoretisk viden om hvordan undervisningen kan tilrettelægges og afvikles med det primære fokus på analog undervisning set i lyset af den voldsomme digitalisering i gymnasieskolen. |
Digitalisering Igangværende | Bjerringbro Gymnasium | |
Projektets formål er at udvikle og afprøve undervisningsevaluerings- og eksamensformer, der indtænker AI-chatbottens eksistens i vores undervisningsrum samt at udbrede disse indsigter gennem videndeling i sektoren. |
AI Digitalisering Igangværende | Horsens Gymnasium og HF | |
Projekt er udviklet med det formål, at flere voksne unge påbegynder og afslutter en erhvervsuddannelse, så de får et bedre arbejdsliv samtidig med, at virksomhederne får adgang til kvalificeret arbejdskraft til at drive den grønne omstilling og realisere deres vækstpotentialer. |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives |
Igangværende Social Inklusion | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektets formål er gennem udvikling og gennemførelse af museumsbaserede undervisningsforløb for gymnasieelever at fremme og forstærke deres STEAM-læring. |
Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Viborg Gymnasium og HF | |
Next Step skal styrke kendskab til uddannelse, reducere barrierer og øge motivationen til uddannelse hos kortuddannede og faglærte ledige og beskæftigede. |
Igangværende Løft af de basale kompetencer | Aarhus HF og VUC | |
Projektets overordnede formål er at integrere hjælpemidler baseret på kunstig intelligens didaktisk i den daglige undervisning, så de bidrager konstruktivt til udvikling af elevernes skriftlighed. |
AI Digitalisering Igangværende | Aarhus Business College | |
Dette projekt har til formål at udvikle et tilpasset informatikforløb indenfor cyber- og informationssikkerhed og tilføje en erhvervsnær kontekst, som efterspørges af underviserne. |
Digitalisering Igangværende Informatik | Aarhus Statsgymnasium | |
Projektets hensigt er at udvikle et nyt undervisningsforløb på grundforløb 2, som sikrer at behovene til fremtidens grønne arbejdsmarked imødekommes. |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
Projektet ønsker at styrke forudsætningerne for at skabe bedre trivsel, indlæring og et løft af FGU-elevernes basale tilværelseskompetencer gennem bevægelsesfokuseret mentalisering. |
Igangværende Social Inklusion | FGU Sydøstjylland | |
I FEVU's evaluering af SOSU-uddannelserne fra 2021 fremhæver, at 44% af eleverne har sproglige vanskeligheder. Samtidig er der en stigende efterspørgsel på dygtige faglærte samt et politisk og organisatorisk fokus på, at flere elever skal fuldføre en erhvervsuddannelse og det markante frafald i over... |
Brobygning Frafald Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
På College360 ønsker man at øge samarbejdet med folkeskolerne og give elever mulighed for at opleve praksisfaglighed på erhvervsuddannelserne, som en delaf deres undervisning i 5. og 6. årgang i faget ”Uddannelse og Job”. Med afsæt i den politiske aftale ”Fra folkeskole til faglært” har skolen udvik... |
Brobygning Igangværende | College360 | |
I projektet vil der blive udviklet hovedforløb i personvognsmekanikeruddannelsen, som er et valgfrit specialeforløb på 4 uger. I det nye specialeforløb vil projektet koble en international dimension på mekanikeruddannelsen, som giver eleverne et bredere udsyn og fremmer deres innovative kompetencer.... |
Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Projektet vil skabe en ramme for undervisningen, hvor elevernes egen motivation driver læringen frem for den nuværende præstationskultur, hvor en del elever oplever frygt for ikke at slå til. Projekter ønsker at udvide deres eksisterende erfaring med leg som didaktisk omdrejningspunkt inden for natu... |
Igangværende Social Inklusion | Grenaa Gymnasium | |
HF3, til unge med psykiske funktionsnedsættelser, rummer en række tiltag og støtteindsatser, som understøtter de unges muligheder for at gennemføre en HF-uddannelse på lige fod med alle andre elever. I praksis betyder den særlige tilrettelæggelse, at eleverne har færre lektioner ugentligt end elever... |
Igangværende Social Inklusion | Horsens HF og VUC | |
Et Makerspace er et værksted, hvor mødet mellem det analoge håndværk og nye teknologier er i højsæde, og hvor der ønskes at skabe et læringsmiljø, hvor eleverne kan arbejde undersøgende, innovativt og iterativt. Randers Social- og Sundhedsskole vil udvikle og designe et Makerspace-koncept, der passe... |
Igangværende Kreativitet Talent | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Der udvikles og afprøves nye veje ind på EUD for aktivitetsparate unge på uddannelseshjælp. Et kernepunkt er integrering af praksisnær FVU ind i rekrutteringsdage på EUD, hvor de unge arbejder med at opnå tillid til egne kompetencer og muligheder for læring. Der gennemføres over 2 år fire rekrutteri... |
Brobygning Igangværende Social Inklusion | Tradium | |
Projektet ønsker at ændre de negative narrativer om FGU, før de internaliseres i deres selvforståelse. Dette igennem positive fortællinger om deres egen læring og dannelse på FGU. I projektet arbejder 1-2 hold fra hver FGU-institution med udformning af et SoMe-kampagneindslag i form af en video, et ... |
Afsluttet Digitalisering Social Inklusion | FGU Østjylland | |
Projektet tager udgangspunkt i en stigende tendens til, at flere elever har svært ved mundtligt engelsk, hvilket opbygger en barriere for at bruge sproget aktivt i undervisningen samt udenforskoletiden. Projektet arbejder derfor med mundtligt engelsk via digitale medier og platforme, hvor eleverne s... |
Digitalisering FN's Verdensmål Igangværende Sprog | Randers HF og VUC | |
Agroskolen vil udvikle på fagene bæredygtighed, energiproduktion og naturfag som er obligatoriske fag/valgfag på grund- og hovedforløb på landbrugsuddannelsen. Projektet vil udvikle tematiserede undervisningsforløb i ”Fremtidens energiproduktion i landbruget” i samarbejde med virksomheder og Klimato... |
Bæredygtighed FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Agroskolen | |
I tekstil- og modebranchen er der et stort behov for medarbejdere med 3D-grafiske kompetencer, som kan visualisere produkter fremfor som nu at fremstille fx prototyper af tøj manuelt. Erhvervsuddannelsen aultimedie animator kan i høj grad bidrage til at imødekomme tekstil- og modebranchens behov. Pr... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Viden Djurs | |
HF-uddannelsen i Nørre Nissum ønsker i et samarbejde med Klimatorium i Lemvig at undervise unge i analyse af klimaudfordringer og bæredygtighed, og hvordan der kan arbejdes innovativt, vedkommende og tværfagligt med at løse disse udfordringer inden for naturvidenskab, ingeniørfag, læreruddannelse og... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | HF i Nr. Nissum | |
ATU | Midt har opbygget et kvalificeret talentudviklingsprogram for de dygtigste og mest akademisk talentfulde gymnasieelever, og har gennem årene afprøvet forskellige undervisningsformater, og erfaringerne herfra vil kunne bringes i anvendelse i tilrettelæggelsen af konkrete turboforløb. |
Igangværende Sprog Talent | Akademiet for Talentfulde Unge | Midt | |
Projektets ambition er at flere unge og ufaglærte erhverver de rette kompetencer til at kunne arbejde i turisme- og oplevelsesindustrien gennem en uddannelse, samt at bidrage til at turismebranchen reframes i en mere positiv og attraktiv retning. |
De Midtjyske Styrkepositioner Igangværende STEM | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
Randers Social- og Sundhedsskole, Paderup Gymnasium og Tradium ønsker at arbejde med elevernes tilgang til bæredygtighed i forhold til deres personlige liv og kommende arbejdsliv, således at de sættes i stand til at reflektere, udvikle, tilrettelægge og handle ud fra et bæredygtigt mindset. |
Afsluttet Bæredygtighed | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektets ambition er at styrke sprogundervisningen gennem samarbejde på tværs af skoler samt brugen af digitale medier og redskaber med et særligt fokus på at anvende disse til at understøtte den interkulturelle dimension og det autentiske sprog i sprogundervisningen.En væsentlig del af projektet ... |
Igangværende Sprog | Aarhus Business College | |
Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro... |
Bæredygtighed Digitalisering Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Bygholm Landbrugsskole | |
Projektet vil sætte fokus på inddragelse af bæredygtighed i undervisningen, ved at bruge oprensningen på Høfde 42 som case til at give både elever og undervisere viden om, og indsigt i, miljøbeskyttelse og bæredygtighed. |
Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Skive College | |
Projektet er en fortsættelse af fase 1 i projektet ”grønne stier”, hvor fokus har været at afdække, visualisere og markedsføre de jobprofiler på det grønne arbejdsmarked hvor jobbet er bestridt af en person, hvis uddannelsesmæssige baggrund er startet med en håndværksuddannelse og derefter en ingeni... |
Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Skive College | |
I projektet samarbejder Region Midtjyllands FGU-institutioner om at styrke deres inkluderende læringsmiljøer i forhold til de mest udsatte elevgrupper. Sammen med eleverne og i samarbejde med eksterne partnere er målet at udvikle målrettede, individuelle og fleksible tilbud, der fastholder eleven i ... |
Afsluttet Social Inklusion | FGU Østjylland | |
Projektet arbejder med udvalgte verdensmål i en dansk kontekst og social inklusion på grundforløbet på erhvervsuddannelser. Det skal bidrage til at flere trives og fastholdes i deres uddannelse. Det skal dermed både styrke elevernes trivsel og i sidste ende sikre, at der uddannes efterspurgt, faglær... |
Afsluttet Frafald Social Inklusion | Learnmark Horsens | |
Projektet sigter mod at benytte robotteknologi til skabe et meningsfuldt forløb fra brobygningen og ind i det første år på en erhvervsuddannelse. Det gøres ved at skabe en rød tråd for både undervisere og elever. Denne tråd skal give eleverne en oplevelse af et gennemgående tema, hvor eleverne føler... |
Afsluttet De Midtjyske Styrkepositioner STEM | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
Projektet vil bidrage til at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde, opnår kompetencer med hensyn til digital innovation af arbejdsprocesser og konkretisering af digitale løsninger under deres uddannelse. Det skal sikre, at de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digita... |
Igangværende STEM | Aarhus Business College | |
Projektet udvikler praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der udvikler nye didaktikeres professionelle dømmekraft på en måde, der løfter skolernes samlede kapacitet til hele tiden at lære af og i praksis - og derved kontinuerligt forbedre undervisningens kvalitet og imødekomme elevernes læringsbeho... |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende Social Inklusion | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Formålet med trivsels projektet på Jordbrugets Uddannelsescenter og College360, er at skabe et systematiseret overblik over trivsel i klasserne, således at vi kan målrette den rigtige indsats i bestræbelserne på at øge fællesskabet, samhørigheden og trivslen blandt eleverne. |
Afsluttet Frafald | Jordbrugets Uddannelsescenter Aarhus | |
Projektets ambition er at få mere fremmedsprog ind i gymnasierne, herunder at arbejde med hvordan en række forskellige fag i gymnasiet kan at få mere sprog ind i undervisningen. |
Igangværende Sprog | Marselisborg Gymnasium | |
Projektet skal bidrage til, at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde opnår kompetencer under deres uddannelse, så de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digital transformation i blandt andet danske SMV'er. Derudover er hensigten, at eleverne skal blive forberedte til ... |
Digitalisering Igangværende STEM | Aarhus Business College | |
Projektet ønsker at tage hånd om den stigende polarisering i elevsammensætningen på gymnasiet ved at styrke alle gymnasiets elever i at indgå i demokratiske og faglige sammenhænge, hvor de bliver dygtigere til at give udtryk til for egne holdninger og lytte til andres meninger. |
Igangværende Social Inklusion | Viby Gymnasium og HF | |
I projektet motiveres for STEM-kompetencer hos elever og lærere på gymnasierne ved at tage udgangspunkt i fagenes egne it-værktøjer og ved gennem en teknologiforståelsesramme at analysere disse it-værktøjers behandling af relevante grundfagligheder (fx regler og grundsætninger). |
Afsluttet Informatik STEM | Aarhus Business College | |
Med udgangspunkt i Vugge til vugge-princippet og cirkulær økonomi vil projektet arbejde med bæredygtighed på en innovativ og handlingsorienteret måde. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Projektet vil etablere en bro mellem den almene gymnasiesektor og industrivirksomheder i Midt- og Vestjylland. Gennem undervisningsforløb introduceres unge fra STX og HF for uddannelser, der på sigt kan anvendes i industrien. Det skal inspirere unge til at følge uddannelses- og karriereveje inden fo... |
Afsluttet Brobygning STEM | Holstebro Gymnasium og HF | |
Den jydske Haandværkerskole har besluttet at etablere et FabLab: ”FABx”. Lab’et er udgangspunktet for helt nye kompetencer leveret i regi af Den jydske Haandværkerskole. Kompetencer inden for bæredygtig omstilling, Innovation og Entreprenørskab, kreativitet, forretningsudvikling, startup, STEM, digi... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Kreativitet STEM | Den Jydske Håndværkerskole | |
Projektet vil udvikle sprogfagene, øge de unges interesse for sprog og synliggøre for eleverne, at der er en spændende kobling mellem STEM-kompetencer og sprogkompetencer. |
Igangværende STEM Sprog | Learnmark Horsens | |
Det overordnede formål med projektet er at øge den sociale inklusion på tværs af sociale, kulturelle og etniske baggrunde. |
Afsluttet Social Inklusion | Social- og Sundhedsskolen Fredericia-Vejle-Horsens (SOSU FVH) | |
Projektets formål er at stimulere og motivere de unges interesse i STEM-erhvervsuddannelser, for at understøtte målet om at 25 procent eller mere af en ungdomsårgang vælger en erhvervsuddannelse. Projektet arbejder med at give eleverne på grundforløb 1 viden om, hvordan smart teknologi påvirker STEM... |
Afsluttet Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Kreativitet STEM Sprog | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
Mod på matematik er et ambitiøst projekt, der gennem kombinationen af teknologi og didaktik vil afsøge nye veje for matematikundervisningen med henblik på at styrke elevernes matematikkundskaber og understøtte, at flere søger mod STEM-uddannelserne. |
Afsluttet STEM | Viborg Gymnasium og HF | |
Projektet vil undersøge mulige årsager til, hvorfor HF-elever har sværere ved at optage og omsætte formativ feedback end de 3-årige gymnasiale uddannelser. Dette med henblik på at forbedre HF-elevernes udbytte af feedback på skriftligt arbejde. |
Afsluttet Social Inklusion | Grenaa Gymnasium | |
Projektets vil udbrede verdensmålskonceptet til at blive en integreret del af undervisningen i landbrugsuddannelsen, så vi fortsat arbejder for at støtte en bæredygtig udvikling i den daglige undervisning, til gavn for fremtidens samfund. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling | Asmildkloster Landbrugsskole | |
Projektet vil undersøge, hvorvidt mindset-teori kan styrke meget sårbare unges forudsætninger for og tilgang til at gennemføre en ungdomsuddannelse og navigere sikkert frem mod erhvervskompetencer. |
Afsluttet Brobygning Social Inklusion | Tradium | |
Projektet vil udvikle FGU-elevers iværksætter-kompetencer gennem arbejde med bæredygtige cases fra virksomheder inden for de midtjyske styrkepositioner. |
Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Igangværende Kreativitet STEM Sprog | FGU Midt-Vest | |
Projektet vil forebygge fravær og understøtte bedre inklusion af elever på FGU. |
Afsluttet Social Inklusion | FGU Østjylland | |
Projektets formål er at skabe større tilslutning til de naturvidenskabelige og økonomiske studieretninger på ungdomsuddannelser i Region Midtjylland og desuden øge andelen af piger på disse. Desuden er projektets formål at forbedre sprogligheden hos elever dels i STEM-fag og dels i sprogfag. |
Afsluttet Kreativitet STEM Sprog | Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier | |
Projektet vil udvikle et studierejsekoncept, der inspirere til at udforske, hvordan EU spiller ind i den regionale dagsorden såsom den grønne omstilling, fiskeri, landbrug og uddannelse. |
Bæredygtighed FN's Verdensmål Igangværende | Bjerringbro Gymnasium | |
For at fremme elevdemokratiet vil projektet udvikle og gennemføre en elevrådsuddannelse, der skal understøtte velfungerende elevråd og fremme elevindflydelse og fællesskab på FGU-institutionerne. |
Afsluttet FN's Verdensmål Social Inklusion | FGU Østjylland | |
Projektet vil skabe nye digitale undervisningsformer, der samtidig styrker elevernes faglige udvikling og deres relationer, og som lærerne kan vælge i kombination med en fremtidig normal tilstedeværelsesundervisning fx i form af blended learning og hybrid undervisning. Projektet er i første omgang a... |
COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Igangværende STEM | Aarhus Business College | |
Projektet vil udvikle en studieretning inden for samfundsteknologi. Studieretningen vil nuancere og differentiere familien af samfundsvidenskabelige studieretninger og medvirke til at bygge bro til STEM-området. |
Digitalisering Igangværende STEM | Viby Gymnasium og HF | |
Randers Social- og Sundhedsskole vil udvikle et valgfag til elever på den pædagogiske assistent uddannelse, hvor målet er at bringe konkret viden og handling om bæredygtighed i øjenhøjde for elevernes hverdag i den pædagogiske sektor. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Dette projekt vil i samarbejde med relevante eksterne aktører udvikle forløb, der kan kompetenceudvikle undervisere og efterfølgende gøre dem i stand til at udvikle undervisningsforløb om Big data. |
Afsluttet Informatik STEM | Mercantec | |
Projektet vil udvikle en ny induktiv metode til samfundsfag A og B på STX og HF. |
Afsluttet Social Inklusion | Favrskov Gymnasium |