Projektbeskrivelse
Med erfaringerne fra nødundervisningen under COVID-nedlukningen ønskes det at opnå en bedre udnyttelse af potentialet og en højere kvalitet i muligheden for at gennemføre virtuel undervisning i samspil med den øvrige undervisning på gymnasierne.
Projektets mål og indhold
Dette projekt omfatter 10 uddannelsessteder og både almene og erhvervsfaglige gymnasier samt HF og VUC og omfatter i alt ca. 240 lærere samt i den første afprøvningsfase over 200 elever og samlet set undervisning, der berører omkring 5.000 elever.
I projektet udvikles og gennemføres et ”Online-underviser” og et ”Online-leder” kursus, hvor deltagernes egen praksis indgår som cases, der udvikles og afprøves samtidig med at deltagerne kompetenceudvikles.
Projektets succeskriterier er:
Projektets Partnerskab
Aarhus Business College, College360/HHX, College360/HTX, Horsens HF&VUC, LearnMark, Mercantec, Randers HF&VUC, Silkeborg Gymnasium, Struer Statsgymnasium og Aarhus Katedralskole.
Nøgleord Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Gymnasial Uddannelse
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Centerchef
Michael Lund-Larsen
Aarhus Business College, eVidenCenter
mll@aabc.dk
20442040
Konsulent
Søren Lundsgård Jørgensen
Aarhus Business College, eVidenCenter
sjoe@aabc.dk
5092 6998
Aarhus Business College, College360/HHX, College360/HTX, Horsens HF&VUC, LearnMark, Mercantec, Randers HF&VUC, Silkeborg Gymnasium, Struer Statsgymnasium og Aarhus Katedralskole.