Projektbeskrivelse
Projektet vil sætte fokus på inddragelse af bæredygtighed i undervisningen, ved at bruge oprensningen på Høfde 42 som case til at give både elever og undervisere viden om, og indsigt i, miljøbeskyttelse og bæredygtighed.
Projektets mål og indhold
Oprensningen af Høfde 42-depotet er en oplagt case at udnytte til at give elever og studerende, nuværende og kommende, og undervisere viden om og indsigt i miljøbeskyttelse og bæredygtig oprensning af giftdepoter alá depotet på Høfde 42. Projektet ønsker derfor at udnytte synergimulighederne mellem oprensningsopgaven og verdensmål 4.
Foruden viden om bæredygtigt oprensningsarbejde, er casen er godt udstillingsvindue for de bæredygtige kompetencer, der bliver behov for i fremtidens jobprofiler, og kan give mulighed for at unge lærer at forholde deres fag og uddannelsesvalg til fremtidens ”grønne” arbejdsmarked.
Fra en intern analyse ved vi, at det netop er virkelighedsnære cases - især i lokalmiljøet - underviserne efterspørger, for i højere grad at kunne inddrage bæredygtighed i undervisningen. Det er typisk knyttet til STEM-fag, men i høj grad også andre fag.
Formålet med projektet er:
Projektets Partnerskab
Skive College og VIA University College (VIA Forskningscenter for Byggeri, Energi, Vand og Klima)
Nøgleord Igangværende STEM De Midtjyske Styrkepositioner Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling STEM De Midtjyske Styrkepositioner Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Gymnasial Uddannelse STX
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Udviklingsleder
Jens Høffner
Skive College
jho@skivecollege.dk
29287136
Skive College og VIA University College (VIA Forskningscenter for Byggeri, Energi, Vand og Klima)