Projektbeskrivelse
Projektets overordnede formål er at styrke elevernes læring ved at tænke skriftlighed forfra og tænke i, hvordan AI bliver en læringsressource
Projektets mål og indhold
Uddannelsessektoren står i forlængelse af udbredelsen af AI i et dilemma, hvor sektoren nu dagligt skal forholde sig til om elevprodukter er valide som bedømmelsesgrundlag. Sektoren udfordres på forståelsen af lærerrollen i elevernes læringsproces.
Sektoren oplever således et udtalt behov for at indsamle viden om AIs potentiale i undervisningen, hvor der rejses disse spørgsmål:
Projektets Partnerskab
Aarhus Business College, Vejlby, Aarhus Business College, EUX, UddannelsesCenter Ringkøbing Skjern, Herning Gymnasium, Viby Gymnasium og HF, Aarhus HF og VUC, Randers HF og VUC, Aarhus Universitet (IUP) og Aarhus Universitet (BSS).
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Rektor
Mads K. Andersen
Aarhus Business College
mka@aabc.dk
22497182
Lektor
Claus Zedlitz
Aarhus Business College
claz@aabc.dk
8936 3450
Aarhus Business College, Vejlby, Aarhus Business College, EUX, UddannelsesCenter Ringkøbing Skjern, Herning Gymnasium, Viby Gymnasium og HF, Aarhus HF og VUC, Randers HF og VUC, Aarhus Universitet (IUP) og Aarhus Universitet (BSS).