Projektbeskrivelse
Flere skoler oplever en udfordring i forhold til tilmeldingen til fremmedsprogsfagene. Det er bl.a. svært at samle hold til sprogundervisningen, som foregår som fysisk tilstedeværelsesundervisning. Derfor vil projektet omlægge udvalgte sprogforløb til online forløb med henblik på at kunne oprette hold samt udbyde online forløb med afsæt i solide didaktiske overvejelser om online læring og de særlige forhold i fremmedsprogsdidaktikken.
Projektets mål og indhold
Formålet er at styrke fremmedsprogsundervisningen gennem et mere fleksibelt udbud af sprogfag på ungdomsuddannelserne.
I projektet sammenholdes e-læringsdidaktik med fremmedsprogsdidaktik, som resulterer i konkrete praksisanbefalinger for udviklingen af online sprogforløb. Sproglærere kompetenceudvikles til at kunne udvikle online sprogforløb inden for deres fag med afsæt i praksisanbefalingerne. Udviklingen af fag sker som en del af kompetenceudviklingen. Der udvikles online forløb inden for udvalgte sprogfag (engelsk, tysk og evt. arabisk).
Projektets Partnerskab
Aarhus Business College, eVidenCenter, SOSU STV, TH. Langs HF og VUC, Randers HF og VUC, Horsens HF og VUC og Det Nationale Center for Fremmedsprog.
Nøgleord Afsluttet Sprog Digitalisering Sprog Digitalisering
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Projektleder
Daniella Tasic Hansen
eVidenCenter
daha@aabc.dk
25413510
Aarhus Business College, eVidenCenter, SOSU STV, TH. Langs HF og VUC, Randers HF og VUC, Horsens HF og VUC og Det Nationale Center for Fremmedsprog.