Emne | Nøgleord | Udviklingssted | År |
---|---|---|---|
Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen. |
Bæredygtighed Igangværende | Aarhus Business College | |
Projektet har til formål at kortlægge, koordinere og udvikle erhvervsuddannelser og kurser, der kan indgå i Power-to-X værdikæden. |
Bæredygtighed Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Projektet ønsker at undervise unge i analyse af grønomstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer. |
Bæredygtighed Igangværende | HF i Nr. Nissum | |
I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser. |
Bæredygtighed Digitalisering FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Videncenter for Digital Handel | |
Projektets hensigt er at udvikle et nyt undervisningsforløb på grundforløb 2, som sikrer at behovene til fremtidens grønne arbejdsmarked imødekommes. |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
Agroskolen vil udvikle på fagene bæredygtighed, energiproduktion og naturfag som er obligatoriske fag/valgfag på grund- og hovedforløb på landbrugsuddannelsen. Projektet vil udvikle tematiserede undervisningsforløb i ”Fremtidens energiproduktion i landbruget” i samarbejde med virksomheder og Klimato... |
Bæredygtighed FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Agroskolen | |
I tekstil- og modebranchen er der et stort behov for medarbejdere med 3D-grafiske kompetencer, som kan visualisere produkter fremfor som nu at fremstille fx prototyper af tøj manuelt. Erhvervsuddannelsen aultimedie animator kan i høj grad bidrage til at imødekomme tekstil- og modebranchens behov. Pr... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Viden Djurs | |
HF-uddannelsen i Nørre Nissum ønsker i et samarbejde med Klimatorium i Lemvig at undervise unge i analyse af klimaudfordringer og bæredygtighed, og hvordan der kan arbejdes innovativt, vedkommende og tværfagligt med at løse disse udfordringer inden for naturvidenskab, ingeniørfag, læreruddannelse og... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | HF i Nr. Nissum | |
Randers Social- og Sundhedsskole, Paderup Gymnasium og Tradium ønsker at arbejde med elevernes tilgang til bæredygtighed i forhold til deres personlige liv og kommende arbejdsliv, således at de sættes i stand til at reflektere, udvikle, tilrettelægge og handle ud fra et bæredygtigt mindset. |
Afsluttet Bæredygtighed | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro... |
Bæredygtighed Digitalisering Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Bygholm Landbrugsskole | |
Projektet vil sætte fokus på inddragelse af bæredygtighed i undervisningen, ved at bruge oprensningen på Høfde 42 som case til at give både elever og undervisere viden om, og indsigt i, miljøbeskyttelse og bæredygtighed. |
Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Skive College | |
Projektet er en fortsættelse af fase 1 i projektet ”grønne stier”, hvor fokus har været at afdække, visualisere og markedsføre de jobprofiler på det grønne arbejdsmarked hvor jobbet er bestridt af en person, hvis uddannelsesmæssige baggrund er startet med en håndværksuddannelse og derefter en ingeni... |
Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Skive College | |
”We´re gonna save the motherfucking planet - WGSMP” var det eleverne på Risskov Gymnasium valgte at navngive bæredygtighedsdagen. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål | Risskov Gymnasium | |
Med udgangspunkt i Vugge til vugge-princippet og cirkulær økonomi vil projektet arbejde med bæredygtighed på en innovativ og handlingsorienteret måde. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Den jydske Haandværkerskole har besluttet at etablere et FabLab: ”FABx”. Lab’et er udgangspunktet for helt nye kompetencer leveret i regi af Den jydske Haandværkerskole. Kompetencer inden for bæredygtig omstilling, Innovation og Entreprenørskab, kreativitet, forretningsudvikling, startup, STEM, digi... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Kreativitet STEM | Den Jydske Håndværkerskole | |
Projektets formål er at stimulere og motivere de unges interesse i STEM-erhvervsuddannelser, for at understøtte målet om at 25 procent eller mere af en ungdomsårgang vælger en erhvervsuddannelse. Projektet arbejder med at give eleverne på grundforløb 1 viden om, hvordan smart teknologi påvirker STEM... |
Afsluttet Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Kreativitet STEM Sprog | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
Den er her. Klimakrisen. Den forpligter os alle og især uddannelsessektoren til at tænke anderledes og se indad, men især også udad. Klimakrisen får erhvervsgymnasierne til at rette blikket endnu mere mod erhvervslivet – mod den tungere industri, der har problemerne tæt inde på livet. Erhvervslivet ... |
Afsluttet Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling STEM | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
I et samarbejde mellem 6 HHX-gymnasier udvikles en studieretning på HHX inden for bæredygtighed. Der arbejdes med økonomiske instrumenter til at fremme bæredygtighed ud fra FNs verdensmål, samtidig med, at der er fokus på både den enkelte elevs forhold til bæredygtighed i hverdagen og virksomheders ... |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål | Tradium | |
Projektets indsatser har fokus på iværksætteri, innovation, styrkepositioner og ung til ung vejledning. Ambitionen er at udvikle regionens styrkepositioner og tiltrække flere unge til STEM uddannelser. Projektet har med afsæt i FN's verdensmål fokus på at fremme kvalitetsuddannelse og muligheder for... |
Afsluttet Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner FN's Verdensmål STEM | Learnmark Horsens | |
VIA, AU og Lemvig Gymnasium vil i samarbejde med Klimatorium i Lemvig undervise unge på naturvidenskabelige studieretninger i analyse af klimaudfordringer, og hvordan der arbejdes innovativt og tværfagligt med at løse disse udfordringer inden for moderne videnskab og ingeniørfagene. |
Afsluttet Bæredygtighed STEM | Lemvig Gymnasium | |
Byggetek på Mercantec vil i en synergi mellem Innovation og Teknologifagene skabe et nyt undervisningsforløb i et samarbejde med eksterne eksperter (projekterende arkitekter og ingeniører). Forløbet implementeres på GF2 på følgende uddannelser Tømrer, Gulvlægger, og Struktøruddannelserne. Med forløb... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Mercantec | |
Skive College vil med projektet øge og sætte fokus på erhvervsuddannelsernes rolle i regionale grønne nye innovationssystemer og tage de første skridt til at bane nye veje i samspillet mellem folkeskoler, erhvervsuddannelser, videregående uddannelser og erhvervslivet. En styrket overgang på tværs af... |
Afsluttet Brobygning Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling STEM | Skive College | |
Projektets vil udbrede verdensmålskonceptet til at blive en integreret del af undervisningen i landbrugsuddannelsen, så vi fortsat arbejder for at støtte en bæredygtig udvikling i den daglige undervisning, til gavn for fremtidens samfund. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling | Asmildkloster Landbrugsskole | |
Learnmark, Mercantec, Tradium og Egaa Gymnasium samarbejder med Ungdomsbyen m.fl. og UNESCO-UNEVOC om at udvikle metoder til at integrere klima, grøn omstilling og bæredygtighed naturligt på erhvervsskolen, så eleverne oplever bæredygtighed som et selvfølgeligt element i undervisningen fra folkeskol... |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål STEM | Tradium | |
Projektet vil udvikle FGU-elevers iværksætter-kompetencer gennem arbejde med bæredygtige cases fra virksomheder inden for de midtjyske styrkepositioner. |
Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Igangværende Kreativitet STEM Sprog | FGU Midt-Vest | |
Projektet "FN's Verdensmål og grøn omstilling på FGU-Østjylland" arbejder for at øge FGU-elevernes bevidsthed og engagement i den grønne omstilling. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål | FGU Østjylland | |
Projektet vil udvikle et elevdrevet prospekt for FGU Østjyllands fremtidige bæredygtighedsprofil. Prospektudviklingen tager afsæt i en høj grad af elevinvolvering og elevindflydelse på et kvalificeret informationsniveau. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål | FGU Østjylland | |
De seks institutioner bag projektet vil gennemføre projektet "Erhvervsuddannelser med en bæredygtig profil" med det formål at styrke fokus på cirkulær økonomi og bæredygtighed som en del af dannelsesbegrebet på EUD- og EUX-området. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling | Skive College | |
Projektet vil udvikle et studierejsekoncept, der inspirere til at udforske, hvordan EU spiller ind i den regionale dagsorden såsom den grønne omstilling, fiskeri, landbrug og uddannelse. |
Bæredygtighed FN's Verdensmål Igangværende | Bjerringbro Gymnasium | |
Randers Social- og Sundhedsskole vil udvikle et valgfag til elever på den pædagogiske assistent uddannelse, hvor målet er at bringe konkret viden og handling om bæredygtighed i øjenhøjde for elevernes hverdag i den pædagogiske sektor. |
Afsluttet Bæredygtighed FN's Verdensmål | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektet vil etablere og drive to undervisningsmiljøer ("Byggeboxe") med fokus på klimarenovering, energi og byggeri i tilknytning til større byggerier i Region Midtjylland. |
Afsluttet Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling STEM | Aarhus TECH |