Projektbeskrivelse
Dette projekt sigter mod at afdække potentialet i Computional Thinking (CT) i forhold til praktisk problemløsning og sammenhæng mellem teori og praksis.
Projektets mål og indhold
I projektet udvikles en fælles CT-forståelse på erhvervsuddannelsesområdet, en didaktisk model for inddragelse af CT i problembaseret og praksisnær undervisning samtidig med, at der udvikles en række undervisningsforløb med inddragelse af CT.
Computational Thinking implementeres som metode på erhvervsuddannelserne med henblik på at kunne understøtte problembaseret læring - bl.a. ved at støtte problemdefinition, -afgrænsning, -analyse og –løsningsudvikling. Dette gøres ved at udvikle og afprøve undervisningsforløb, hvori Computational Thinking inddrages i undervisningen.
Projektet vil således resultere i at:
Projektets Partnerskab
Aarhus Business College, Learnmark Horsens, UC Ringkøbing-Skjern og Viden Djurs.
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Pædagogisk konsulent
Anders Bolund Larsen
Aarhus Business College, eVidenCenter
abla@aabc.dk
8936 3333
Aarhus Business College, Learnmark Horsens, UC Ringkøbing-Skjern og Viden Djurs.