Computational Thinking på erhvervsuddannelserne

Projektbeskrivelse
Dette projekt sigter mod at afdække potentialet i Computional Thinking (CT) i forhold til praktisk problemløsning og sammenhæng mellem teori og praksis. 

Projektets mål og indhold
I projektet udvikles en fælles CT-forståelse på erhvervsuddannelsesområdet, en didaktisk model for inddragelse af CT i problembaseret og praksisnær undervisning samtidig med, at der udvikles en række undervisningsforløb med inddragelse af CT.

Computational Thinking implementeres som metode på erhvervsuddannelserne med henblik på at kunne understøtte problembaseret læring - bl.a. ved at støtte problemdefinition, -afgrænsning, -analyse og –løsningsudvikling. Dette gøres ved at udvikle og afprøve undervisningsforløb, hvori Computational Thinking inddrages i undervisningen.

Projektet vil således resultere i at:


  • deltagerne opnår kompetencer og metoder til at inddrage CT i undervisningen,
  • der udvikles en række eksemplariske forløb, der dels kan danne udgangspunkt for den konkrete undervisning og dels sammen med den didaktiske model kan danne udgangspunkt for, hvordan CT kan inddrages i andre forløb samt,
  • der opnås kendskab til digitale værktøjer, der kan understøtte Computational Thinking i undervisningen.

Projektets Partnerskab
Aarhus Business College, Learnmark Horsens, UC Ringkøbing-Skjern og Viden Djurs.

 


Projektperiode   01.12.2018 til d. 31.03.2020

Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?

Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/


Computational Thinking på erhvervsuddannelserne
Kontakt

Pædagogisk konsulent
Anders Bolund Larsen
Aarhus Business College, eVidenCenter
abla@aabc.dk
8936 3333


Projektejer
Aarhus Business College
Samarbejdspartnere

Aarhus Business College, Learnmark Horsens, UC Ringkøbing-Skjern og Viden Djurs.


Se mere
ct-i-undervisningen.dk
sites.google.com
kursus-i-ct.dk
Top