Digitale feedback-former på STEM-uddannelser

  • Digitale feedback-former på STEM-uddannelser

Projektbeskrivelse
Projektet vil udvikle og afprøve digitale redskaber i forbindelse med formativ feedback til særligt elever på STEM-uddannelser (de naturvidenskabelige studieretninger på gymnasiet og erhvervsskolen).

Projektets mål og indhold
Feedbacken skal støtte den enkelte undervisers didaktiske refleksion, styrke elevernes faglige læring og motivation samtidig med, at det kan danne grobund for en mere differentieret, specifik og målrettet indsats med hver enkelt elev. Der skal findes digitale værktøjer og platforme, der er lettilgængelige, understøtter det faglige indhold samt har brugerdesign, der appellerer til både elever og undervisere. Didaktisk kan man sige, at vi vil finde digitale redskaber, der understøtter eleverne i deres videre læringsproces. 

Projektets Partnerskab
Mercantec, Marselisborg Gymnasium og Center for IT i undervisningen (CIU).

 


Projektperiode   10.08.2020 til d. 31.12.2022

Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?

Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/


Digitale feedback-former på STEM-uddannelser
Kontakt

Uddannelseschef
Mette Selchau
Mercantec
mese@mercantec.dk
40878662


Projektejer
Mercantec
Samarbejdspartnere

Mercantec, Marselisborg Gymnasium og Center for IT i undervisningen (CIU).


Se mere
mercantec.dk
Top