Projektbeskrivelse
Projektet vil undersøge mulige årsager til, hvorfor HF-elever har sværere ved at optage og omsætte formativ feedback end de 3-årige gymnasiale uddannelser. Dette med henblik på at forbedre HF-elevernes udbytte af feedback på skriftligt arbejde.
Projektets mål og indhold
Børne- og undervisningsministeriets 4. delrapport fra følgeforskningsprogrammet til gymnasiereformen fra juni viser, at HF-elever har sværere ved at optage og omsætte formativ feedback end elever på de 3-årige ungdomsuddannelser. Projektet vil med udgangspunkt i elever på tre forskellige HF-skoler undersøge, hvorfor dette er tilfældet, og hvordan man som lærer kan forbedre HF-elevernes udbytte af feedback.
Projektet vil fokusere på feedback på skriftligt arbejde og har to vinkler: en elevvinkel, hvor en forsker vil indsamle empiri fra de deltagende skolers elever, samt en lærervinkel, hvor lærerne på de tre skoler på baggrund af denne viden vil arbejde med forskellige måder at give feedback på i løbende aktionslæringsprocesser.
Alle erfaringer og resultater deles løbende på videndelingsseminarer. Projektet skal videreformidles til resten af skolernes lærere samt offentligt ved en afslutningskonference, ligesom der afslutningsvist vil blive udarbejdet en erfaringsrapport.
Projektets Partnerskab
Grenaa Gymnasium, Ikast-Brande Gymnasium og Struer Gymnasium.
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Grenaa
Hanne Kjærgaard Hansen
Grenaa Gymnasium
kh@grenaa-gym.dk
87584050
Grenaa Gymnasium, Ikast-Brande Gymnasium og Struer Gymnasium.