Kreativitet i STEM-fagene

  • Kreativitet i STEM-fagene

Projektbeskrivelse
Projektet stiler mod at integrere mere kreativitet i forløb i STEM-fagene ved blandt andet at overføre en kreativitetsdidaktik til disse fra faget Design og Arkitektur. 

Projektets mål og indhold
Vi har på de deltagende skoler en rigtig god repræsentation af begge køn i de naturvidenskabelige studieretninger, der har en central og stærk status i STX- gymnasierne. Vores hypotese er, at vi kan sikre, at endnu flere elever af begge køn vælger at beskæftige sig med STEM i gymnasiet og senere – bl.a. via et øget fokus på autenticitet i forløb og på en styrket kreativ proces i udarbejdelse af løsninger i disse forløb. STEM-fagenes forbindelse med ”verden udenfor” vil blive tydeligere gennem forløb og opgaver, hvor der udvikles
idéer til autentiske problemstillinger via stærke kreative processer på en faglig baggrund. Studievalg inden for STEM-fagene vil virke mere oplagte – også via forløb med videregående uddannelser og virksomheder.

Projektets Partnerskab
Marselisborg Gymnasium, Egaa Gymnasium, Risskov Gymnasium, Aarhus Katedralskole og Aarhus Statsgymnasium.

 


Projektperiode   01.01.2020 til d. 31.01.2021

Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?

Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/


Kreativitet i STEM-fagene
Kontakt

Uddannelseschef
Mikkel Hollænder Jensen
Marselisborg Gymnasium
hj@marselisborg-gym.dk
60620037


Projektejer
Marselisborg Gymnasium
Samarbejdspartnere

Marselisborg Gymnasium, Egaa Gymnasium, Risskov Gymnasium, Aarhus Katedralskole og Aarhus Statsgymnasium.

Top