Projektbeskrivelse
Projektets ambition har været at udvikle undervisningsforløb, sprede undervisningsmetoden til flere lærere og flere skoler samt formulere et robust dansk didaktisk fundament for det lange seje træk, der ligger forude.
Projektets mål og indhold
Projektet bygger videre på et pilotprojekt, som afprøvede en særlig tilgang til computational thinking: Kunsten af løse faglige problemer ved hjælp af digital teknologi. Det forstås ind i en kontekst, hvor der stilles voksende krav til unge om at vide, forstå og agere i en digitaliseret verden. Derfor er det vigtigt, at nye faglige begreber som information, teknologiforståelse og computational thinking med stor hast rykker ind i grundskoler og ungdomsuddannelserne. Projektet er rettet mod en særlig udfordring: Hvordan underviser man den gruppe af elever som fokuserer på andre fag end STEM-fagene, i problemløsning, modellering og kodning på en sådan måde, de får lyst til nu og i fremtiden at kombinere deres kreativitet og faglige viden med computational thinking.
Projektets Partnerskab
Egaa Gymnasium, Center for Computational Thinking & Design ved Aarhus Universitet (CCTD)
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Rektor
Martin Ingemann
Egå Gymnasium
mi@egaa-gym.dk
89124262
Egaa Gymnasium, Center for Computational Thinking & Design ved Aarhus Universitet (CCTD)