Projektbeskrivelse
Projekt Praktisk digitalt skal undersøge pædagogikken, metoderne og hjælpemidlerne på EUD/EUX under COVID-nedlukningen. Den viden der opnås skal medvirke til at udvikle digitalundervisning i tiden efter COVID.
Projektets mål og indhold
Gennem en bearbejdning af de erfaringer med fuldtids onlineundervisning som elever, undervisere og ledelse på tre repræsentative erhvervsskoler giver udtryk for i forbindelse med nedlukningen i foråret 2020, vises nye veje til at forbedre (digital) undervisning og læring på EUD/EUX; også i normale tider. Ud fra erfaringsopsamling vil vi have fokus på, hvorledes online undervisningen kan benyttes i fremtiden.
Erfaringsopsamlingerne vil foregå via spørgeskemaer, fokusgruppe interviews og analyser. Gennem erfaringsmøder vil de tre skoler skabe et repræsentativt billede af, hvorledes vi tager det bedste fra perioden med 100% online undervisningen med videre frem, så vi fortsat kan kvalificere og styrke erhvervsuddannelserne i fremtiden.
De tre deltagende skoler repræsenterer fagretningerne EUD/EUX bredt og generelt, og de vil kunne danne basis for valide, gennemarbejdede og almengyldige vurderinger af, hvad der virker i en praktisk digital verden, og hvordan man derigennem kan optimere undervisningen generelt.
Projektets Partnerskab
Tradium, Asmildkloster Landbrugsskole, Randers Social- og Sundhedsskole og Center for IT i Undervisning (CIU).
Nøgleord Afsluttet COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Erhvervsuddannelse
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Projektleder
Eva Møller Jensen
Tradium
evj@tradium.dk
30634272
Tradium, Asmildkloster Landbrugsskole, Randers Social- og Sundhedsskole og Center for IT i Undervisning (CIU).