Praktisk digitalt

  • Praktisk digitalt

Projektbeskrivelse
Projekt Praktisk digitalt skal undersøge pædagogikken, metoderne og hjælpemidlerne på EUD/EUX under COVID-nedlukningen. Den viden der opnås skal medvirke til at udvikle digitalundervisning i tiden efter COVID. 

Projektets mål og indhold
Gennem en bearbejdning af de erfaringer med fuldtids onlineundervisning som elever, undervisere og ledelse på tre repræsentative erhvervsskoler giver udtryk for i forbindelse med nedlukningen i foråret 2020, vises nye veje til at forbedre (digital) undervisning og læring på EUD/EUX; også i normale tider. Ud fra erfaringsopsamling vil vi have fokus på, hvorledes online undervisningen kan benyttes i fremtiden.

Erfaringsopsamlingerne vil foregå via spørgeskemaer, fokusgruppe interviews og analyser. Gennem erfaringsmøder vil de tre skoler skabe et repræsentativt billede af, hvorledes vi tager det bedste fra perioden med 100% online undervisningen med videre frem, så vi fortsat kan kvalificere og styrke erhvervsuddannelserne i fremtiden.

De tre deltagende skoler repræsenterer fagretningerne EUD/EUX bredt og generelt, og de vil kunne danne basis for valide, gennemarbejdede og almengyldige vurderinger af, hvad der virker i en praktisk digital verden, og hvordan man derigennem kan optimere undervisningen generelt. 


Projektets Partnerskab
Tradium, Asmildkloster Landbrugsskole, Randers Social- og Sundhedsskole og Center for IT i Undervisning (CIU).


Praktisk digitalt
Kontakt

Projektleder
Eva Møller Jensen
Tradium
evj@tradium.dk
30634272


Projektejer
Tradium
Samarbejdspartnere

Tradium, Asmildkloster Landbrugsskole, Randers Social- og Sundhedsskole og Center for IT i Undervisning (CIU).


Se mere
tradium.dk
Top