Smart Teknologi på grundforløbet

  • Smart Teknologi på grundforløbet

Projektbeskrivelse
Projektets formål er at stimulere og motivere de unges interesse i STEM-erhvervsuddannelser, for at understøtte målet om at 25 procent eller mere af en ungdomsårgang vælger en erhvervsuddannelse. Projektet arbejder med at give eleverne på grundforløb 1 viden om, hvordan smart teknologi påvirker STEM-uddannelser inden for de midtjyske styrkepositioner, og udvikler deres fagfaglig teknologiforståelse, samtidig giver projektet grundforløbslærerne et kompetenceløft inden for smart teknologi.

Projektets mål og indhold
I dag gennemgår de traditionelle håndværker-, industri- og turistjobs en smart teknologisk udvikling, som de færreste er klar over – ofte ikke elever på grundforløb 1. I dette projekt kombineres teknologiforståelse med en bedre indsigt i EUD og EUX Teknisk, således eleverne på grundforløb 1 får en forståelse af hvordan smart teknologi påvirker deres kommende arbejdsliv gennem opgaver, hvor de arbejder med smart teknologi, design processer og teknologisk handleevne.

Formålet med projektet er dermed at give eleverne på grundforløb 1 en viden om hvordan smart teknologi påvirker deres kommende arbejdsliv, samt hvad det giver dem af muligheder inden for traditionelle håndværker-, industri- og turistjobs. Samtidig vil dette medføre et kompetenceløft af grundforløbslærerne – især de lærer, som kun underviser i grundfagene såsom dansk og engelsk.

Projektets Partnerskab
Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern, Videnscenter for Automation og Robotteknologi, Bosch Danmark


Smart Teknologi på grundforløbet
Kontakt

Louise Virginia Hansen
uc@ucrs.dk
96 80 15 00


Projektejer
Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern
Samarbejdspartnere

Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern, Videnscenter for Automation og Robotteknologi, Bosch Danmark

Top