Projektbeskrivelse
Projektet havde en ambition om at udvikle et forskningsbaseret kompetenceudviklingsforløb, som henvender sig til gymnasielærere uden eller med begrænset viden om digital teknologi. Hensigten var at inspirere dem til at integrere teknologiforståelse i deres eksisterende undervisningspraksis. Dette skal etablere et fælles sprog hos lærere om, hvad teknologi og digitalisering er, hvad det består af, hvad det gør ved måden at tænke fag på, hvad det gør ved vores omverdensforståelse og ved vores menneskesyn.
Projektets mål og indhold
Projektet havde til formål at etablere et kursusforløb med specifik træning heri for regionens gymnasielærere. Kursusforløbet indeholder både teori- og begrebsdannelse og have tæt forankring i den enkeltes undervisningspraksis. Kurset omhandler teknologiforståelse, men stiller særligt skarpt på de digitale designprocesser og den digitale myndiggørelse, som tilvejebringes gennem integration af digitale designprocesser og konstruktionskits i undervisningen. Digital myndiggørelse er at give elever evne til at medskabe den fremtid, der opstår gennem design af digitale teknologier og gennem anvendelse af computer modeller til at opnå ny faglig erkendelse.
Projektets Partnerskab
Rissskov Gymnasium, AU Update, Aarhus Katedralskole, Århus Statsgymnasium, Skanderborg Gymnasium, Risskov Gymnasium
Nøgleord Afsluttet Digitalisering STEM Forskning Digitalisering STEM Forskning Gymnasial Uddannelse STX
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Rektor
Gitte Horsbøl
Risskov Gymnasium
gh@risskov-gym.dk
41887600
Rissskov Gymnasium, AU Update, Aarhus Katedralskole, Århus Statsgymnasium, Skanderborg Gymnasium, Risskov Gymnasium