Projektbeskrivelse
Mod på matematik er et ambitiøst projekt, der gennem kombinationen af teknologi og didaktik vil afsøge nye veje for matematikundervisningen med henblik på at styrke elevernes matematikkundskaber og understøtte, at flere søger mod STEM-uddannelserne.
Projektets mål og indhold
Mod på matematik vil udvikle nye undervisningsmetoder gennem brugen af VR. Pædagogisk vil projektet arbejde med at afmontere den nervøsitet og angst, som mange elever opbygger omkring matematikfaget, og som bliver en stopklods i forhold til at forfølge de naturvidenskabelige studieretninger og karrieremuligheder.
Formålet med projektet er af sætte fokus på de usynlige barrierer, der forhindrer eleverne i at arbejde med matematik - og dermed med STEM-fagene. Målet er at få bedre matematikresultater blandt eleverne på erhvervsuddannelserne. På STX er målet at få flere til at vælge matematik på A-niveau.
Projektets Partnerskab
Viborg Gymnasium og HF, Asmildkloster Landbrugsskole, Social- og sundhedsskolen Skive-Viborg, Grenaa Gymnasium og HF
Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?
Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/
Uddannelsesleder
Troels Hornbæk Pedersen
Viborg Gymnasium
hp@vghf.dk
2230 2253
Viborg Gymnasium og HF, Asmildkloster Landbrugsskole, Social- og sundhedsskolen Skive-Viborg, Grenaa Gymnasium og HF